Vi har tidigare gått igenom många sätt man kan kommunicera med och nå ut till både nya och gamla kunder. Nu skall vi gå igenom en möjlighet hur man genom en tredje part kan nå kunder som är ute efter just din tjänst.
Synergieffekt med större företag
För utvecklare av nya produkter eller tjänster kan den första stora utmaningen vara att få uppmärksamhet och komma ut med sitt budskap till allmänheten. Ett sätt som entreprenörer många gånger tidigare har använt för att komma över den puckeln är att dra nytta av och ge värde till större företag. Ett exempel för detta är mobilappen Airbnb. Utan Craigslists samverkan byggde in en funktion som automatiskt lät alla som använde tjänsten att även publicera annonsen på craiglist med en hänvisning till Appen. Detta gjorde att alla hundratusentals människor på craigslist som sökte efter boende fick information om Appen och kunde bli kunder. Ett annat exempel på liknande officiella eller inofficiella samarbeten är Paypal och Ebay.
Visa kunden du är bäst
För kunden kan val av leverantör vara väldigt svårt, speciellt i branscher med många alternativ som kanske inte tycks skilja sig så mycket. För att lösa detta har det börjat dyka upp en stor mängd tjänster som sammanställer de bästa valen till kunden. För att du skall vara ett av de valen krävs det dock att de är medvetna om dig. Inom mäklarbranschen så är det ett företag som verkligen har gått ifrån alla andra i både storlek och kvalitet.
Själva mäklarna gör helt enkelt en intresseanmälan som sedan granskas vilket gör att de kan låta dig vara med om att hitta fler kunder.