Hemsidan – den digitala reklampelaren

För alla företagare och entreprenörer har Internet inneburit många nya möjligheter. Förutom att nätet har skapat en helt ny ekonomi med många nya företag har det även skapat helt nya möjligheter att marknadsföra sig på, bland annat med hjälp av en hemsida. Mer om hur man kan tänka kring en hemsida för att marknadsföra sig går att läsa nedan.

823318-browsing-the-web

Vem är man?

En av de absolut viktigaste sakerna är att man på hemsidan presenterar vem man är, gärna med en kort beskrivning av antingen sig själv eller företagets historia. Kontaktuppgifter som är enkla att hitta till är en självklarhet.

Vad erbjuder man?

Något som också är viktigt är att tydligt beskriva vad det är man erbjuder i form av antingen varor eller tjänster. Säljer man produkter kan det vara bra att visa upp dessa på hemsidan eller till och med sälja de där om man har möjlighet till det.

Säljer man olika typer av tjänster kan det vara bra att på något sätt visa vad man gjort tidigare i form av att referera till tidigare case, en portfolio eller liknande.